Fasiten for musikkåret 2017

Faksimile fra Fædrelandsvennen 29.12.17
(Klikk på bildet for å forstørre.)

Å skrive disse listene er aldri lett. Her gjør man sitt beste for å finne en passende balanse mellom sjanger og kjønn og alt mulig, men ender likevel opp med en liste på tre plater laget av mannlige, middelaldrende rockere.

Her er 15 andre titler jeg like gjerne kunne ha valgt (noen av dem med lenker til anmeldelsene mine):
Susanne Sundfør - "Music for People in Trouble"
Jason Isbell and the 400 Unit: "The Nashville Sound"
Lana Del Rey - "Lust for Life"
Lorde - "Melodrama"
The National – "Sleep Well Beast"
Erlend Ropstad - "Alt som har hendt"
Steve Earle & the Dukes: "So You Wannabe an Outlaw"
John Moreland - "Big Bad Luv"
Roger Waters - "Is This the Life We Really Want?"
Old 97's - "Graveyard Whistling"
Alejandro Escovedo - "Burn Something Beautiful"
The xx - "I See You"
Power Trip - "Nightmare Logic"
Sleaford Mods - "English Tapas"
Daniel Romano - "Modern Pressure"
Og her er den obligatoriske Tidal-spillelisten over de 130-eller-så enkeltlåtene som har gjort størst inntrykk på meg det siste året (klikk her for Spotify-versjonen laget av min kompis Simen):



Og når du først er i gang, må du gjerne også sjekke ut tidligere års fasiter: 201620152014, 2013, 2012, 2011 og 2010.

Musikk- og filmskriveriene mine kan du følge året rundt i denne bloggen.

Kommentarer